6月のお知らせ INFORMATION (June 2016)

ビギナークラスでは、猫背、側弯症を解消する体側ポーズから後屈そしてねじるポーズの上半身からの組み合わせを行ないます。余裕のある方は腹式から胸式呼吸に挑戦してみましょう。肋骨の動きを改善して深い呼吸が楽に出来る組み合わせです。初心者の方や身体の固い方はYOU TUBE(Morning yoga good for beginners!、お家で出来る30分ヨガ)をご覧下さい。

アドバンスクラスでは、不安定な体側ポーズからねじるポーズを行います。プラーナヤーマ(リズムのある呼吸の制御法)と左右非対称のポーズの組み合わせてイダー(左鼻腔、月の流れ)とピンガラー(右鼻腔、太陽の流れ)のバランスを調整します。パリカ・アーサナからの様々なシークエンスを行って日常生活ではとらない姿勢をとる事によって今どのような姿勢(状況)にあるかを知り出発点となるアーサナとの組み合わせです。生命エネルギーであるプラーナ(気)の循環が良くなるセッションです。

それぞれのレベルに合ったプラーナーヤーマや呼吸法を行った後は雨音に耳を傾けてシャヴァ・アーサナ(リラックスポーズ)を深めてみます。

満月のセッション:6月5(日)、7月4(月)

新月のセッション:6月20(月)、7月20(水)

 

We will try to forward and back bending and twisting poses with stomach breathing from costal breathing. This session is  good for lateral curvature or stoop shouldered. Please check out You tube (Morning yoga good for beginners! 30min yoga at home) before you join this session.

Advance session’s  try to asymmetry poses for warm up. Then  try to concentrate unstable side poses. I think it’s easy to concentrate “pranayana” after those poses. We will make good balance for Ida (The left nasal cavity) and Pingala (The right nasal cavity)  We will try to Gate pose( Parigh asana ) with some sequences. The unusual poses  and breathing technique are good for restarting…. 

Your circulation getting better and better after our session.

The rainy season will be good for relax during listening to rain sound. 

Full moon session (at Japan) :   5/June(Sun), 4/July(Mon)

New moon session (at Japan) :   20/June(Mon), 20/July(Wed)

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