8月のお知らせ INFORMATION (August 2016)

ビギナークラスでは、ポーズを組みながら吐く息を長めに意識して簡単な呼吸法と連続ポーズを行ないます。呼吸をする度に筋肉や関節が動きやすくなる感覚を実感してみましょう。初心者の方や身体の固い方はYOU TUBE(Morning yoga good for beginners!、お家で出来る30分ヨガ)をご覧下さい。セッション後半では股関節、肩関節をゆるめながらリラックスして夏の疲れを取り除きます。

アドバンスクラスでは、開脚ポーズからパリカ・アーサナ(門のポーズ)を安定させて様々なシークエンスを行います。日常生活ではとらない姿勢をとる事によって今どのような姿勢(状況)にあるかを知り出発点となるアーサナとの組み合わせです。今月は、クーラーで冷えきった上半身を「スパイラルと直線」ポーズで上半身の動きを改善します。安定した座位でレベルに合ったプラーナーヤーマ(調気法)を行ないます。

満月のセッション:8月18(木)、9月17(土)

新月のセッション:8月3(水)、9月1(木)

 

We will try to breathing technique with some poses. It’s try to concentrate breathing special long exhale. Please check out You tube ( Morning yoga good for beginners! 30min yoga at home) before you join this session. Please ask shiatsu yoga points when you are not  comfortable.

Advance session’s  try to asymmetry poses for warm up. Then  try to concentrate unstable side poses. I think it’s easy to concentrate “pranayana” after those poses. We will make good balance for Ida (The left nasal cavity) and Pingala (The right nasal cavity)  We will try to Gate pose( Parigh asana ) with some sequences. The unusual poses  and breathing technique are good for restarting…. Your circulation getting better and better after our session.  We will try to “spiral and straight” poses. It’s good for upper body.

Full moon session (at Japan) :    8/August(the), 17/September(Sat)

New moon session (at Japan) :   3/August(Wed), 1/September(Thu)

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