9月のお知らせ INFORMATION(September 2016)

ビギナークラスでは、股関節と太もも裏(ハムストリングス)を心地よく伸ばすポーズを行って立位ポーズにつなげます。出来るだけリラックスした状態で呼吸を止めずにポーズってみましょう。初心者の方や身体の固い方はYOU TUBE(Morning yoga good for beginners!、お家で出来る30分ヨガ)をご覧下さい。

アドバンスクラスでは、開脚ポーズからパリカ・アーサナ(門のポーズ)を安定させて様々なシークエンスを行います。秋からのチャンドラー・ナマスカーラ(月のポーズ)に備えて立位ポーズ、バランスポーズを行います。どのような状況においても呼吸を乱さず挑戦してみましょう。

今月は、下半身の「スパイラル・ストレッチ」ポーズで下半身の動きを改善します。安定した立位ポーズでコア(中心軸)を意識できるセッションを行います。

満月のセッション:9月17(土)、10月16(日)

新月のセッション:9月1(木)、10月1(土)、10月31(月)

We will try to breathing technique with some poses. It’s try to concentrate breathing special long exhale. Please check out You tube ( Morning yoga good for beginners! 30min yoga at home) before you join this session. Please ask shiatsu yoga points when you are not  comfortable. We will do some standing poses this September please enjoy!

Advance session’s  try to asymmetry poses for warm up. Then  try to concentrate unstable side poses. I think it’s easy to concentrate “pranayana” after those poses. We will make good balance for Ida (The left nasal cavity) and Pingala (The right nasal cavity)  We will try to Gate pose( Parigh asana ) with some sequences. The unusual poses  and breathing technique are good for restarting…. Your circulation getting better and better after our session.  We will try to “spiral and straight” stretching. It’s good for legs and back and knees. We can find easy trigger points.

Full moon session (at Japan) :    17/September(Sat), 16/September(Sun)

New moon session (at Japan) :    1/September(Thu), 1/September(Sat), 31/September(Mon)

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